نکاتی برای انتخاب محصولات مناسب مراقبت از پوست

Monday، ۳۱ Ordibehesht ۱۴۰۳

مراقبت از پوست

پوست زیبا دارای مشخصه‌هایی است که از جمله آن‌ها می‌توان به بافت ابریشمی مایل به صاف، درخشش جذاب و رنگی غنی و یکدست اشاره کرد. اگر می‌خواهید پوستی با این مشخصات داشته باشید، باید از یک روتین مناسب مراقبت از پوست استفاده کنید که شامل محصولات ایده آلی برای پوست شما می‌شود. اگر چه ابتدا کمی گیج‌کننده به نظر می‌رسد، اما با کمی دانش و مطالعه متوجه خواهید شد که چگونه در دنیای مراقبت از پوست مانند یک حرفه‌ای عمل کنید.

هنگام انتخاب محصولات مناسب مراقبت از پوست، باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

پوست شما مانند اثر انگشتتان منحصر به فرد است و مراقبت از آن به معنای آموزش نحوه ساخت روتین مناسب با محصولات مختلف برای حمایت از اهداف مراقبت از پوست خود است. برای شروع این آموزش، از نکات زیر استفاده کنید:

نوع پوست خود را بشناسید.

زمانی که می‌خواهید بهترین روتین پوستی را برای پوست خود بسازید، ابتدا باید پوست خود و نوع آن را که ممکن است چرب، خشک، حساس یا مختلط باشد، بشناسید. به طور مثال، اگر پوست خشکی داشته باشید و از محصولی که مناسب پوست چرب است استفاده کنید، پوست خود را خشک‌تر و بد‌تر خواهید کرد. انتخاب محصولات مناسب بدون دانستن این که با چه نوع پوستی سر وکار دارید، تقریبا غیر ممکن است.

نیاز‌های خود را بشناسید.

پیش از انتخاب محصولات پوستی مناسب، کمی وقت بگذارید و به نیاز‌های پوستی خود فکر کنید. زیرا محصولاتی که انتخاب می‌کنید باید به طور موثر به مسائلی که بیش‌تر نگران آن‌ها هستید، رسیدگی کنند. شاید خطوط ظریفی روی پوست دارید که می‌خواهید آن‌ها را کاهش دهید، شاید آکنه‌هایی دارید که نمی‌دانید آن‌ها را چگونه رفع کنید و یا شاید منافذ پوست بازی دارید که می‌خواهید آن‌ها را کوچک‌تر کنید.

اصول اصلی روتین پوستی را بدانید.

4 دستور مراقبت از پوست زیر، اساس هر روتین پوستی خوب است:

پاک کنندگی

پوست شما در طول روز در معرض آلودگی، باکتری و سایر آلاینده‌ها قرار می‌گیرد و این آلودگی‌ها و باکتری‌ها روی پوست جمع می‌شود. با استفاده از یک پاک‌کننده خوب، شما می‌توانید چربی انباشته شده، سلول‌های مرده و دیگر ناخالصی‌ها را به خوبی از روی پوست پاک کنید و احساس طراوت و شادابی داشته باشید.

هیدراته

پوستی که به خوبی هیدراته شده باشد، نه تنها شاداب‌تر و سالم‌تر به نظر می‌رسد، بلکه در برابر مشکلات و خطراتی مانند چین و چروک نیز انعطاف پذیر‌تر می‌شود. به همین دلیل است که به منظور هیدراته کردن پوست، یک مرطوب‌کننده با کیفیت باید بخشی از هر روتین مراقبت از پوست باشد. لایه‌های بالایی پوست به منبع ثابتی از آب نیاز دارند، بنابراین زمانی که به دنبال یک آبرسان هستید به ترکیبات کلیدی مانند اسید هیالورونیک که رطوبت را جذب و نگهداری می‌کند، توجه کنید.

محصول پرکاربرد آفری: پودر فیکس شیگلم

محافظت

از آسیب‌های خورشید گرفته تا رطوبت شدید، آب و هوای طبیعی نه تنها می‌تواند پوست را بی‌جان و کدر نشان دهد، بلکه موجب تحریک حساسیت‌های پوستی نیز می‌شود و سرعت پیری پوست را افزایش می‌دهد. هیچ روتین پوستی روزانه‌ای بدون وجود محصولی برای مراقبت از پوست در برابر عوامل و آسیب‌های روزانه کامل نمی‌شود. استفاده از ضد آفتاب‌هایی با SPF 30 و بالا‌تر، برای استفاده روزانه ضروری است، زیرا مواد بی‌خطر مانند آنتی اکسیدان‌ها و اسید‌های چرب ضروری در آن‌ها از پوست محافظت می‌کند و موجب درخشان ماندن پوست می‌شود.

درمان

استفاده از یک درمان‌کننده روزانه برای رفع فوری ترن مسائل و مشکلات پوستی ضروری است. فرقی نمی‌کند به دنبال ضد پیری هستید یا دنبال یکدست کردن رنگ پوست، هزینه کردن بر روی سلامت روزانه پوست می‌تواند یک سرمایه گذاری عالی محسوب شود.

محصولاتی که از آن‌ها باید برای درمان پوست خود استفاده کنید، به نواحی اصلی مشکل پوستی شما بستگی دارد. به طور مثال، اگر چین و چروک‌های نگران کننده‌ای دارید، باید از محصولاتی که حاوی آلفا هیدروکسی اسید یا مواد ضد پیری هستند، استفاده کنید. زیرا این محصولات و ترکیبات خطوط ریز را صاف می‌کنند و موجب بازیابی جوانی پوست شما می‌شوند.

به متخصص پوست مراجعه کنید.

هیچ کسی بهتر از یک متخصص پوست که در همه موارد مربوط به پوست تخصص دارد، نمی‌تواند شما را در انتخاب محصولات مناسب مراقبت از پوست راهنمایی کند.

هنگامی که به دنبال داشتن پوستی سالم هستید، ابتدا باید به یک متخصص پوست واجد شرایط مراجعه کنید. این افراد نه تنها پوست شما و مشکلات آن را به خوبی درک می‌کنند، بلکه دانش بسیار وسیعی در مورد محصولات دارند و می‌توانند بهترین‌ها را برای شما در نظر بگیرند.

منبع: dermatologynwhouston