نحوه انتخاب عطر مناسب برای زنان

Sunday، ۲۸ Amordaad ۱۴۰۳

عطر مناسب برای زنان

زنان مانند جعبه‌های بسته سرشار از احساسات هستند و یک عطر بی‌نقص نه تنها می‌تواند استایل آن‌ها را تقویت کند، بلکه می‌تواند وقار و شخصیتشان را نیز به دنیا بیرون نشان دهد. در واقع می‌توان گفت عطر مناسب کلید آن جعبه بسته پر از احساسات است. هر زنی باید عطر و ادکلن منحصر به فرد داشته باشد که روح او را نشان دهد و هر بار که وارد محیطی می‌شود، بوی خوبی بدهد.

انتخاب عطر مناسب برای زنان نیازمند رعایت یکسری نکات مهم است. ما پس از تحقیقات بسیار زیادی که بر روی انواع مختلف زنان و عطر‌ها انجام دادیم به 5 قانون طلایی رسیدیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بهترین انتخاب را برای خود و عزیزانتان داشته باشید.

چه عطری شما را به بهترین شکل توصیف می‌کند؟

پیش از انتخاب هر عطر، دانستن پیام عطر‌های مختلف امری ضروری است. به همین دلیل لازم است پیش از انتخاب عطر سوالات زیر را از خود بپرسید:

درونگرا هستید یا برونگرا؟

آیا بیش‌تر طول روز را در بیرون از خانه سپری می‌کنید؟

چه نوع عطر‌های زنانه را ترجیح می‌دهید؟

با پاسخ به این سوالات، به راحتی می‌توانید عطر مناسب خود را از میان عطر‌های میوه‌ای، چوبی، مشک‌دار، شرقی و گلی انتخاب کنید.

عطر‌های تازه

این عطر‌ها دارای بو‌های گیاهی و مرکباتی هستند، موجب ایجاد جذابیت می‌شوند و افراد را جذب می‌کنند.

گلی و میوه ای

این عطر‌ها زنانه‌ترین عطر‌ها هستند و بسته به گل تزریق شده در آن‌ها، می‌توانند بیش‌ترین جذابیت را داشته باشند. عطر‌های گلی و میوه‌ای بیش‌تر عصر و اواسط روز کاربرد دارند.

چوبی و مشک دار

این عطر‌ها جذاب‌ترین عطر زنانه هستند و معمولا بوی گرمی دارند که برای فصل زمستان و عصر‌ها انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند.

شرقی

این عطر‌ها قدرت قابل توجهی دارند و خانم‌ها با استفاده از آن‌ها می‌توانند اعتماد به نفس خود را افزایش دهند.

نت‌های عطر را درک کنید.

نت‌های عطر لایه‌های مختلف عطر هستند که برای درک بهتر عطر ضروری می‌باشند و در طول زمانی که از عطر استفاده می‌کنید، آن‌ها را دریافت می‌کنید. در اولین بوییدن هر عطر، نت‌های بالایی که برجسته‌ترین نت‌ها هستند را بدست می‌آورید. اما این نت‌ها در عرض 10 دقیقه از روی پوست تبخیر شده و به نت میانی که حاوی جوهره اصلی عطر هستند، تبدیل می‌شوند.

آخرین نت عطر، نت پایه است که ماندگاری بسیار خوبی دارد و با ترکیب با نت میانی، تمام طول روز باقی می‌ماند.

هنگام انتخاب و خرید عطر هرگز آن را با اولین بو قضاوت نکنید و برای درک بهتر حداقل 30 دقیقه تستر را بو کنید. عطر‌هایی که نت‌های مرکباتی دارند معمولا تازه و پررنگ هستند. عطر‌هایی که نت‌های گل رز، شکوفه گیلاس و اسطوخودوس دارند برای زنان و بزرگسالان مناسب هستند. نت‌های میوه‌ای معمولی شامل سیب، پرتقال یا آناناس هستند و برای هر گروه سنی کاربرد دارند. نت‌های هیزمی یا پاتچولی دارای حال و هوای خاکی هستند. مشک نیز دارای رایحه‌ای تمیز است و بیش‌تر در نت آخر عطر مورد استفاده قرار می‌گیرد. نت‌های تند مانند هل یا زعفران نیز می‌توانند موجب ایجاد جسارت در شما شوند.

از مد روز پیروی نکنید.

در جامعه عطر، ممکن است یک تبلیغات ناگهانی در مورد عطر بدون هیچ دلیل خاصی ایجاد شود و افراد زیادی صرفا براساس تبلیغ انجام شده آن را بخرند. پیشنهاد من این است که هنگام انتخاب عطر ریسک‌پذیر باشید و از تبلیغات و مد روز پیروی نکنید. عطر‌های مد روز ممکن است ابتدا بسیار فانتزی و جذاب به نظر برسند، اما برای استفاده دائمی مناسب نباشند. اگر نمی‌خواهید یک انتخاب کورکورانه و نا مناسب داشته باشید، ریسک کرده و عطر‌های مختلف را تست کنید.

اگر یک زن درون گرا و خجالتی هستید، از عطر‌های زنانه اسطوخودوس یا شکوفه گیلاس استفاده کنید.

اگر می‌خواهید رایحه‌ای عاشقانه داشته باشید، از عطر‌های گل رز یا یاس استفاده کنید.

اگر می‌خواهید رمز و راز درونی خود را نشان دهید، از عطر‌های عمیق مانند ادویه یا چوب استفاده کنید.

اگر می‌خواهید در یک موقعیت رسمی مانند جلسات یا مصاحبه‌های شغلی قرار بگیرید، از بوی وانیل یا مشک استفاده کنید.

اگر می‌خواهید شیرینی و معصومیت خود را نشان دهید، از نت‌های میوه‌ای مانند سیب یا پرتقال استفاده کنید.

غلظت مناسب را انتخاب کنید.

غلظت عطر تعیین‌کننده ماندگاری عطر است. عطر‌ها دارای غلظت‌های مختلفی هستند و برای کاربرد‌های متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند که رایج‌ترین آن‌ها عبارت است از:

ادکلن

این محصول رقیق‌ترین حالت عطر است که حدود دو ساعت ماندگاری دارد و فرمول آن شامل 5% روغن، الکل و آب می‌شود.

ادوتویلت

این محصول از ادکلن قوی‌تر اما همچنان رقیق است و با داشتن غلظت 8% عصاره عطر، حدود 4 ساعت ماندگاری دارد. ادوتویلت برای فصل تابستان بسیار مناسب می‌باشد و به یک بار استفاد مجدد در طول روز نیاز دارد.

ادوپرفیوم

این محصول از ادکلن و ادوتویلت قدرتمند‌تر است و دارای غلظت 18% روغن و الکل می‌باشد که حداقل 6 ساعت ماندگاری دارد.

عطر

این محصول قوی‌ترین نوع عطر با غلظت عصاره عطر 30% روغن و الکل می‌باشد و در تمام طول روز ماندگاری دارد.

آیا برای خرید عطر دلیل خاصی دارید؟

خانم‌ها معمولا عطر‌ها را به دلایل مختفی از جمله یک رویداد، یک مصاحبه، یک سفر عاشقانه یا یک ماجراجویی می‌خرند. علاوه بر این موارد، چیز‌های دیگری نیز ممکن وجود داشت باشد که نیاز افراد به عطر را فرا بخواند. اما در اصل این شما هستید که تصمیم می‌گیرید می‌خواهید از عطر در چه مواردی استفاده کنید.

انتخاب عطری با رایحه گرم و تمیز مانند مشک در نت پایه می‌تواند گزینه‌ای مطمئن در هر جمع و هر مکانی باشد.

جمع بندی

فاکتور‌هایی که در این مقاله به آن‌ها پرداختیم، تنها 5 مورد از فاکتور‌های مهم برای درک کامل نحوه انتخاب عطر مناسب برای زنان است. انتخاب عطر زنانه بیار سرگرم‌کننده است و هنگامی که درگیر انجام آن هستید، متوجه گذر زمان نمی‌شوید. اما تمام این وقت صرف کردن و تلاش کردن برای انتخاب زمانی بسیار ارزشمند است که شما از خرید خود راضی باشید.

 منبع: alharamainperfumes